fredag 4 mars 2016

Livet som det är...

Ett sätt att bearbeta jobbiga saker är för mig att skriva. Och för att skriva vill jag läsa in mig i ämnet. Just nu läser jag Den åldrande familjen, Det är så konstigt nuförtiden och Att berätta sig själv.
 Vi får se vart det slutar. Jag hoppas iallafall att jag kan få ur mig maktlöshet, matthet och allt annat genom att skriva en bok. Kanske bara för mig själv, kanske för andra.
Jag tänker skriva boken jag velat läsa men inte hittat när jag undrat om jag är ensam om att känna som jag gör.
Den sista boken handlar i grunden om demens vilket inte passar i min situation. Men att ha en åldrande förälder kanske ändå är likt i vissa delar.

2 kommentarer :

Tumlaren sa...

Härligt att du hittat Ditt sätt att ta dig igenom jobbiga perioder. Alla har vi ju dem. Själv syr jag mycket och just ikväll dammade jag av min tvärflöjt och har kanske spelat i en halvtimme gott och väl. Vad jag mår bra nu! Min man sa att jag skulle stänga två dörrar om mig och honom. Trevlig helg!

Myggan sa...

Det är en tuff period i livet som jag tror vi alla vill vara utan, men som vi inte kan komma undan. Vi är bara delvis där än och vi är fyra syskon som kan hjälpas åt. Jag kan tror att du har det tuffare som måste axla det hela ensam.
Här finns alltid en kopp kaffe och lite sticksällskap om du behöver. =)
/Anna