torsdag 26 maj 2016

Att öppna ögonen

Det är konstigt att jag blivit blind i min egen trädgård. I min förra trädgård fixade jag och planterade hela tiden men när jag sålde det huset gick mitt trädgårdsintresse i dvala, tills nu. När vi beställde en robotgräsklippare och jag började förbereda med kantklippning och gräsklippning av hela ytorna tittade jag mig plötsligt omkring och såg möjligheter. Nu har jag flyttat om växter och börjat planera ett land att odla lite lök och kanske potatis i. Ett annat land som helt växt igen efter år av vanvård kommer att bli ett blomsterland med perenner. Dessutom köpte jag idag en fläderbuske på en nyupptäckt plantskola inte långt härifrån.
Och när jag lyfte blicken från åkgräsklipparen såg jag ett blommande äppelträd. Kanske kan jag få smaka ett eget äpple i höst.

Inga kommentarer :