söndag 31 juli 2016

Dominorutor

Nu har jag kommit en bit längre på min sockgarnsfilt (ravelrylänk). De små dominorutorna är verkligen beroendeframkallande men med minst 6 andra stickningar på gång samtidigt går det inte superfort framåt. 
Men just nu känns det som att jag tröttnat på den och anser den som avslutad. Den får bli en dockfilt tills jag eventuellt får lust igen att fortsätta sticka tills den blir en babyfilt. 
Jag har haft filten som ufo-stickning i juli och jag hade som mål att sticka ytterligare 20 rutor och fästa trådarna så långt och det har jag klarat av. Jag har stickat 32 rutor och fäst alla trådar.
Så här ser baksidan ut
Glad när trådfästningen var klar
Så här såg det ut innan jag tog upp stickningen igen.
Filten i slutet av juni

3 kommentarer :

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Jag håller med om att Dominorutorna är roliga att sticka - ett tag - sedan vill man göra annat en tid. Pläden till våran dubbelsäng är därför också i dockstorlek ännu så länge :)

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Jag håller med om att Dominorutorna är roliga att sticka - ett tag - sedan vill man göra annat en tid. Pläden till våran dubbelsäng är därför också i dockstorlek ännu så länge :)

Heidi sa...

För många år sedan köpte jag en bok om dominorutor, och med jämna mellanrum känner jag mig sugen på att sticka ett sådant projekt. Samtidigt tappar jag sugen när jag inser hur mycket merarbete det är, jämfört med annan stickning, med tanke på alla trådar som måste fästas, och allt som måste sys:)

Men din filt ser verkligen fin ut, så det vore synd om du tappar sugen, och låter bli att slutföra den:)