tisdag 4 oktober 2016

1000 gram garn - urvalet

Här är garnerna jag tänkt att jag ska sticka upp innan jag eventuellt, helst inte, köper mer garn: 
260 gram lammull från Magasin Duett i tre färger (köpt som restgarn) som ska bli en babykofta
110 gram blandade pasteller i Colinette Jitterbug (köpt som restgarn)
60 gram mörkgrönt Colinette Jitterbug. De båda sistnämnda ska bli tantulltussockor.
270 gram Malabrigo Sock till koftan Emelie.
100 gram Noro Silk Garden Sock till tvåändsstickade vantar tillsammans med...
50 gram orange Visjögarn
85 gram sockgarn till mannens Jaywalker Socks
500 gram Léttlopi till en StopOver (kan bytas mot garn till någon annan kofta/tröja)

Totalt 1435 gram, alltså lite mer än utmaningen "kräver". Men det kanske blir lite restgarn här och där och jag kanske byter ut Léttlopin till något annat. En del av garnerna är i mitt franska hem så det är därför jag inte fotat allt.

Det känns inte som en svår utmaning, men det har hänt förr att jag inte kunnat stå emot något fint garn som lockat. Men nu får jag faktiskt kämpa lite.

Inga kommentarer :