lördag 1 oktober 2016

Oktober-UFO

I oktober har jag valt att sticka klart en tvåändsstickad vante i ufo-bloggen Från UFO till FO 2016. Jag velade länge innan valet föll på de här.
Jag hade tänkt en sjal först men eftersom den stickas på mina Signature-stickor vågade jag inte ta dem i handbagaget när jag flög i torsdags. Men de här vantarna blir bra. Jag började sticka på dem för snart två år sedan så nu är det verkligen dags att de blir klara. Jag har en hel del resor framför mig nästa helg så jag kommer nog att hinna en bit. Egentligen borde jag väl lägga upp och sticka den andra vanten för att försöka få dem något så när lika men så blir det inte nu. Jag är glad om jag åtminstone får en hel vante klar och så får jag lösa problemet med olika stora vantar senare om det blir så.

2 kommentarer :

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Vilket fint mönster! Svår att sticka?

Efwa - Medea sa...

Nej inte alls svårt om du prövat på tvåändsstickning innan.