fredag 31 mars 2017

Förflyttning

 Nu har jag förflyttat mig till Sverige och hunnit vara här några dagar. Det är fullt upp när jag kommer hit med allt som ska fixas och alla jag vill träffa med en gång. Men idag är det lite lugnare och jag ska vara hemma och jobba och slappa hela dagen. Jag varvar alltså jobb och vila. =D
Innan jag åkte hann jag sy en klänning efter mönstret Laurel från Colette Patterns. Just denna är sydd i trikå men jag har tänkt sy både en klänning och en blus efter mönstret och kanske blir något av plaggen i linnetyg som är skönt i ett hett sommarprovence. Jag tror att den här klänningen blir bra som vårklänning i Sverige.
"Våra" tranor och också kommit tillbaka. Det brukar vara ett par som kommer tillbaka år efter år och just nu är det faktiskt tre stycken som går omkring runt huset. Det är verkligen ett trevligt inslag utanför köksfönstret.

3 kommentarer :

Lena Andersson sa...

Snygg klänning och så mysigt med tranor : )

Anonym sa...

Hur länge blir du kvar i Sverige? Skulle vara kul om vi kunde träffas! Kan mejla mig på Ravelry PM :-)

Efwa - Medea sa...

ejvc: Jag har skickat PM