fredag 7 april 2017

En fredag i bilder

Höll helt på att missa att det är EFIT-dag idag. Tur att jag fick för mig att blogga om loppisfynd så att jag genom det fick se att Sinneskatten lagt upp EFIT-bilder. Nu har jag lagt in påminnelse på alla kommande EFITdagar så att jag inte missar. Fler som fotar hittar du här.
 En stund innan nio går jag min morgonpromenad. Jag älskar den här skogen.
 Vid halv tio ser jag att några tussilago slagit ut i vägrenen. Härligt att våren kommer även till mitt köldhål.
Vid elva-tiden surfar jag runt lite efter att ha skrivit ett blogginlägg och då får jag se att det är EFIT-dag idag. Titta gärna in hos Carina och se hur hennes dag fortlöper.
 Vid tolvtiden gör jag mig i ordning eftersom det är dags att åka till Habo.
 Vid ett-tiden är jag hos ena barnbarnet och gullar lite med honom. Nu är han redan 12 veckor.
 Vid två-tiden köper jag en majblomma till mamma
 Vid tre-tiden diskar jag upp mammas disk
 Vid fyratiden har jag precis kommit till ett stickcafé
 Vid fem-tiden svettas vi i den övervarma lokalen och stickar.

 Vid halv sju-tiden kollar jag FB och läser om attacken i Stockholm.
Vid åtta-tiden ser jag nyhetssändningarna om attacken i Stockholm.
Även vid nio-tiden tittade jag på nyhetssändningarna, förfasas och stickar.
Under hela kvällen och på stickcafét har jag stickat på min tröja i islandsgarn. Snart kan jag sätta ihop armar och kropp och sticka oket. Tänkte att tröjan skulle bli klar innan mitten på nästa vecka. Får se hur jag lyckas med det.

8 kommentarer :

Annika S sa...

Tack för titten
och skogen ser verkligen ut som en John Bauer skog

/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Micke sa...

Det var fler som höll på missa det var EFIT :)

Versch sa...

Älskar alla dessa vårtecken som poppar upp i vår natur.

Frolic-Eirin sa...

Vil bare sende en sympatierklæring til dere svenske i dag...
Så fryktelig!!

for en herlig skog!!!

Vonkis sa...

Förstår att du gillar att gå på promenad i den skogen, den ser mysig och lite trolsk ut.

Ariella sa...

Hej
Kikar in på din dag

mossfolk sa...

Vilken underbar start på dagen! Kan just tänka mig att där var en massa fågelkvitter :)
Och vilken liten goding -barnbarnet. Toppen att ha mormor (eller farmor?) så nära!

Myggan sa...

Haha! Vart var bara förnamnet. Kul att ses. 😊
/Anna