onsdag 31 maj 2017

Att göra klart!

Nu är det dags att ta tag i ett nytt UFO och jag tror att jag bestämt mig för att göra klart en sjal, den här gången blir det Shetland Triangle Lace Shawl stickad i Angorett färgad av Tant Kofta.
Jag köpte garnet av Clara i hennes bloppis för länge sedan och nu tror jag att jag ska se till att få den klar.
Min ufo-lista ut så här:
  1. Arvingen Sweater Poncho (januari)
  2. Jaywalker-sockor till mannen (mars)
  3. Kornblomst Tee till ett barnbarn (maj)
  4. Tantulltuss-sockan Rosa (februari)
  5. Bohuskoftan Gallret Rött
  6. Shetland Triangle Lace Shawl (juni) 
  7. Fallow Sweater 
  8. Sjal i egen design
  9. Naima långkofta
  10. Virkad Cheery Wave Ripple Blanket och/eller Baby Ripple Blanket
  11. Stopover Islandströja (april)
  12. ...
Vill du se vad andra stickar klart i UFO-bloggen kan du klicka på den här länken

2 kommentarer :

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Oj, oj! Din Shetland Triangle Lace Shawl påminner mig om min Haruni- sjal som inte heller är färdig. Man kanske skulle göra sig en sådan där UFO-lista ... ;).

Heidi sa...

Vilken fin färg!

Det är alltid lika roligt att läsa andras UFO listor, och inse att jag inte är den enda som har gamla "bortglömda" stickprojekt i min stickkorg:)