lördag 16 juni 2018

Fotat på resa

Ibland räcker inte tiden till att blogga men när det är EFIT-dag får jag en påminnelse en gång i timmen och för att inte bara ha fotat i onödan ser jag till att få upp bilderna och här har du min lördag i bilder. Fler som fotat idag hittar du här.
Vaknar på ett hotell i Lund redan vid halv sju men går inte upp förrän efter sju och bilden tar jag ut mot terrassen utanför vårt fönster.
 Strax efter åtta duschar jag och det är den sämsta hotellduschen jag varit med om. Vattnet är alldeles för varmt konstigt nog och när jag försöker få det lite svalare försvinner trycket. Irriterande.
Strax efter nio äter vi frukost. Jag äter lite mer än vad som är med på bilden och det var gott.
Vid tio-tiden tittar vi på ett vm-sammandrag från 1994.
Vid kvart över elva har vi tagit oss till Espressohouse intill stationen i Lund. Jag köper kaffe och croissant och vi sitter och läser tills det är dags att gå till tåget som ska ta oss "norrut" till Västergötland.
Vid tolvtiden dubbelkollar jag att tåget verkligen ska gå som det står på biljetten. Ett konstigt utrop där de säger att samtliga tåg via Hässleholm är inställda gör att jag vill kolla och det var fel och vårt tåg går som det ska även om det går via Helsingborg.
Vid ett-tiden stickar jag på min Donner Sweater i lingarn.
Vid 14-tiden stickar jag eller läser och vänder kameran för att få lite omväxling.
Strax innan halv fyra har vi bytt tåg till det som ska ta oss från Nässjö till Habo.
 Missar att fota när vi var hos min mamma en liten stund. Men kommer ihåg att ta en bild när vi är på väg mot huset på landet.
Vi är framme och jag fotar min standardvy mot sjön.
Strax efter sju har vi plockat ihop lite smått och gott och sitter ute och äter. Det var riktigt gott!
Strax efter åtta kollar jag Winnie, som vår gräsklippare kallas. Det finns en förklaring till namnet även om det är lite långsökt. Men idag är jag nöjd med henne eftersom hon inte stannat på fel ställe när vi varit borta utan klippt och kört tillbaka till laddstationen som hon ska. Tyvärr gör hon inte alltid det och sällan när vi är bortresta vilket är mycket irriterande. Men de tre dagarna vi varit borta har hon skött sig.
Strax innan nio sätter jag på tvn för att ha den på i bakgrunden när jag redigerar bilderna till dagens EFIT. Sitter vid min gamla bärbara som är seg som sjutton och det här får bli min sista bild för idag. 

9 kommentarer :

Annika S sa...

Tack för titten
och antar att ni har sommar i Sverige istället för i Frankrike

http://kraka.moah.se sa...

Du hann mycket på din dag.

Efwa sa...

Vi är iallafall i Sverige några veckor. Men sedan blir det Frankrike igen.

Efwa sa...

Jo det åtminstone en hel del förflyttning

MTRQA sa...

Vilka fina bilder!

Anna sa...

Inne och kikar på din dag! Lika roligt varje gång att få se dina bilder!
Ha en skön söndag!

// Anna

Micke sa...

Det var en hel del resa den hör dagen..

Men kikar på klipparen/laddstationen. Är det verkligen optimalt ha den med sidan mot en vägg så? Har monterat en Husqvarna i mammas stuga som då ska stå mer fritt och ha 2m i sidled helt fritt..

Anni sa...

Nog är det bra att EFIT finns så att man lyckas både fotografera och blogga! Alltid lika kul att se vad du har för dig och var du befinner dig. Mycket resande denna gång.

Versch sa...

Kul att få följa din dag!
Ja det där med att komma ihåg att fota är inte helt lätt, sätter larmet varje timme på mobilen för att komma ihåg när det är EFIT. :)

Ursäkta den sena kommentaren. Av någon märklig anledning så kan jag inte kommentera via mobilen längre utan måste plocka fram datorn.