torsdag 21 juni 2018

I efterhand

Igår var det EFIT-dag och jag fotade men hann aldrig lägga upp mina bilder. Men här kommer de. Fler som fotade hittar du här.
 Jag vaknade tidigt till ett ljuvligt väder. Tyvärr blev det sämre efter hand men att titta ut mot en blå himmel är ljuvligt.
 Vid åtta-tiden bläddrar jag i en tidning som jag fått i en gratisprenumeration.
 Vid nio-tiden har vi varit ute och kört robotgräsklipparen manuellt på områden den inte klipper annars. På väg tillbaka såg jag några blommande malvor.
 Vid halv-elvatiden rullar jag köttbullar som vi ska äta till midsommar.
En stunde efter elva har sotaren dykt upp. Han skulle inte komma förrän i morgon men han ringde och frågade om han fick komma idag istället. Det fick han och i och med det upptäckte vi ett getingbo under takpannorna.
 Vid 13-tiden ska jag ge mig av och handla eftersom vi ska få gäster till kvällen.
 Vid halv sex-tiden vänder jag köttet i marinaden. Gästerna har kommit och får snällt vänta medan jag gör klart det sista.
Missade att fota all mat men vid halv tio-tiden har vi ätit klart och pratat en massa. Vi sitter kvar och pratar några timmar till men jag glömmer att fota.
Fler bilder blev det inte men bättre med lite än inget alls.

5 kommentarer :

Paula sa...

Hej, nyss hade vi en hel månad med sommarvärme och sol och nu är vi tillbaka i svenska sommaren. Hos mig har det öst ner hela dagen...men det får man tåla. Det så gott ut med det marinerade köttet. Ha en fin midsommar och tack för titten på din dag

Annika S sa...

Hejsan, kikar in på din EFIT
Härlig sommardag ni hade
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Vonkis sa...

Hoppas att ni får en fin midsommar.

www.jette.se sa...

Trevligt!

Anni sa...

Visst är det så, bättre med några bilder än att missa hela EFIT!
Eller bättre med en sen kommentar än ingen alls ... (jag kan inte kommentera från mobilen)

Hoppas att även midsommar blev bra, för din EFIT-dag såg minsann trevlig ut!

Och jag ska fortsätta söderut, dock inte så långt som till ditt andra hem.