lördag 27 oktober 2018

Genomgång

Jag fortsätter att gå igenom mina textilier och flyttar dessutom upp allt till  min syateljé på andra våningen. 
I mitt svenska hem har jag mest tyger till barnkläder och det var faktiskt mycket mer än jag trodde. På bordet ovan ligger de flesta tygerna som jag nu sorterat och gått igenom. Det var en del som jag inte älskar längre som jag kommer att lämna på secondhand. Men det mesta är kvar. Jag har sorterat det bättre än tidigare och har mycket bättre koll på vad jag har nu. Har inte tagit någon bild på garderoben där jag numera har alla mina tyger men det kan jag göra när det är ljust.

Linneskåpet ser numera ut som på bilden ovan. Bättre översikt och lakan och handdukar till gäster ligger för sig och är lätt att hitta. Jag har lite fler lakan som gästsängarna är bäddade med men eftersom det dröjer innan det kommer nya övernattare ska jag nog ta ur dem och tvätta så att vi kan bädda rent när de kommer. Det är verkligen befriande att gå igenom sina prylar och se till att det bara finns saker en älskar i skåpen. Inte en massa som finns där "utifallatt".

1 kommentar :

Anna sa...

Jisses! Kom och städa mitt skåp också!!!!! Himmel så imponerad jag blev!