söndag 9 juni 2019

Lästa böcker

Sen i början av april har jag läst massor av böcker. Jag fick tips från äldsta dottern om att låna ljudböcker på biblioteket, via appen Biblio, och sedan jag började med det har jag läst nio ljudböcker och läst fyra pappersböcker. Kanske vill du ha tips på vad du ska läsa i sommar och här är de jag läst och dessutom gillat. Jag använder mig av Goodreads för att spara vilka böcker jag läst, vill läsa och läser just nu. Du hittar mig där om du klickar här.

  • Damkören i Chilbury av Jennifer Ryan
  • Det vi inte visste var lycka av Agnès Ledig
  • Livet börjar när du inser att du bara har ett av Raphaëlle Giordano
  • Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt av Gail Honeyman
  • Teodlarens hustru av Dina Jefferies
  • Allt jag fått lära mig av Tara Westover


  • Bränn alla mina brev av Alex Schulman
  • Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck
  • Barnbruden, Pottungen och Räfvhonan av Anna Laestadius Larsson
  • Sex nyanser av kärlek av Susanne Ahlenius

Idag läste jag ut boken Eld och djupa vatten av Grebe Träff. Det är den femte boken om Siri Bergman och den var väldigt spännande precis som de tidigare.

Den pappersbok som jag läser just nu är Målarens musa av Lisa Strømme. Jag tar mig inte lika ofta tid att läsa i pappersboken men snart är även den klar.

Har du några tips på böcker som jag kan läsa framöver??

Inga kommentarer :