söndag 10 november 2019

En söndag i bilder

Så var det dags att fota en gång i timmen igen. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.
Det verkar mest bli efitdagar här i den här bloggen. Jag är mest på instagram och jobbar med att få igång min blogg på medeas.se/ och där kommer det mest att handla om sömnad.
Du är mer än välkommen dit!

Men nu ska du få se hur en söndag i huset på landet utvecklar sig. 
05.50 Vaknar som vanligt alldeles för tidigt. När jag inte lyckas somna om går jag till slut upp och dricker första koppen kaffe.
06.50 har jag gått upp i syrummet. Har börjat planera för sy-lanet jag ska åka på nästa helg. Tänker att jag ska hinna sy lite idag men det får bli senare.
 07.50 fotar jag ut på min utsikt från syrummet. Inatt har det visst kommit lite snö.
 08.50 plockar jag ihop mina pelargoner för att ta upp dem på vinden för vintervila. Hoppas att de klarar sig. Så skönt att minska på växtligheten i fönstren på bottenvåningen.
 09.50 tar jag fram en av orkidéerna som gömt sig bakom gardinerna och wow, vilka underbara blommor.
 10.50 laddar jag musfällorna för första gången iår. Inte för att jag sett eller hört några ännu men bättre att vara först.
11.50 har jag "rensat" ett granatäpple och ställt fram så att vi kan äta upp dem innan de blir förstörda. Skalet var helt ihoptorkat så det var verkligen på tiden.
Strax innan ett ska jag fortsätta att tapetsera hallen. Jag började igår men blev inte klar. Med massor av vinklar och krypin tar det oändligt med tid...
Strax innan två ser en av väggarna ut så här.
 Lite innan tre dricker jag kaffe och planerar lite inför veckan som kommer.
 Lite innan fyra är just den här väggbiten klar.
 En stund efter fem glömmer jag bort att jag tagit bort skyddet över eluttaget och får lite ström i mig när jag ska skära i hörnet. Det gick bra som väl var och jag kunde fortsätta utan problem.
Vid sex är jag klar med alla hela våder och har lite småfix kvar som jag gör i morgon. Stickar ett varv medan jag väntar på att maten ska bli klar.
Vid sjutiden har mannen gjort mat och vi äter fiskgratäng med quinoa. Det är så lyxigt att få maten serverad. Fast iofs har jag ju gjort mig förtjänt av det. =D
 Vid 20-tiden lyssnar vi på boken Offer 2117. Den åttonde boken om avdelning Q. Inte lika bra som de andra men helt okej.
Vi har lyssnat färdigt för ikväll och jag har stickat klart det jag ska. Nu blir det sängen för mig om en liten stund. Ska bara läsa lite i boken som ligger på sängbordet. 

9 kommentarer :

Micke sa...

Ahh, ni har fått av det vita ni med.

Heidi sa...

Orchideen är ju helt fantastisk!

Efwa - Medea sa...

Ja Micke, inatt kom det lite snö. Det är andra gången för den här vintern men nu är det inte lika mycket som sist.

Efwa - Medea sa...

Ja visst är orkidéen fantastisk Heidi!

Hanna sa...

Oj vad du pysslar och grejar! Bra jobbat!

Michaela Lejonberg sa...

Aj Aj, tur det gick bra när du fick en stöt. Fick lära mig tidigt att inte göra ihåg utan hölje eller peta på kontakter för mkt... Har en far som är elektriker.

Tack för kommentaren.
Jo jag har tid för MRröntgen på fredag. Både hoppas o inte hoppas på att de hittar nåt. Hittas inget vet vi ju inte hur vi ska gå vidare... och hittar man nåt så kan man förhoppningsvis åtgärda detta.

Efwa - Medea sa...

Michaela: Jag hade koll på kontakten "hela tiden". ;-) Tills det krånglade i hörnet.
Min pappa var också elektriker så jag både fick göra elgrejer men också instruktioner om att vara försiktig. Men ibland så glöms det... Skönt ändå att det gick bra den här gången.

Anni sa...

Ajajajaj, tur att det gick bra med elen ändå.
Jag hade tänkt ta in mina pelargoner idag men hann inte riktigt med, så inatt kommer de nog frysa ihjäl. Lite surt.
Otroligt vacker färg på din orkidé! Kul att hitta den bakom gardinen!

Karoleen sa...

Vilken fantastisk orkidé! Mina ser bara sorgliga ut just nu... försiktigt med strömmen kan ju gå riktigt riktigt illa!