onsdag 6 maj 2020

Me Made May 2020

Jag fotar, eller rättare sagt min man får fota vad jag har på mig varje dag nu när det är Me Made May. (följ länken för att läsa mer om hur det fungerar.)
Vi fotar på samma ställe varje dag för att även kunna se hur det förhoppningsvis grönskar under maj. Det blir förutom en dokumentation av vad jag har på mig det samma för vädret i maj 2020. Den uppmärksamma ser också att vi har mer mossa än gräs i "gräs-mattan" men det gör mig inget. Det är mjukt och det brukar bli lite bättre när robotgräsklipparen fått köra ett tag. Just nu när vi fortfarande har frostgrader på nätterna kör hon inte så mycket som jag önskar. Men snart är gräset genomklippt och det blir mer gräs och mindre mossa. 
Tillbaka till kläderna. Jag försöker variera mig för att inte ha samma kläder eller iallafall inte samma kombinationer under månaden, men det får vi se hur det blir med den saken. Jag har inte så mycket kläder och alla passar inte att ha till "vardags". Men jag kanske hinner att sy lite nytt under månaden och då blir det mer variation.
Dag 1 bar jag en svart trikåklänning som jag sydde redan 2017. Den heter Aldaia Dress och mönstret kommer från Pauline Alice. Mönstret innehåller många olika varianter men jag har än så länge bara sytt en version.
Jag hade också på mig min röda Blackwood Cardigan. Jag har nyligen klippt till min tredje Blackwood och förhoppningsvis blir den klar innan maj är slut.

Dag 2 bar jag en Laurel-blus från Colette Pattern. Jag har sytt flera stycken och även några klänningar efter mönstret men inser varje gång jag har på mig en av blusarna att de inte är helt perfekta på mig. Har ritat mönstret till blusen/toppen i Camber Set från Merchant & Mills och hoppas få till en bättre modell för mig.

Dag 3 bar jag en favoritklänning som är fin nog att både ha hemma och när jag ger mig iväg. Det är K2204 Kjole med Lommer från Line2Line och jag har sytt två stycken och har ytterligare en, i blått, vid symaskinen som jag påbörjat lite grand.

Dag 4 visar jag en sommar-trench jag sydde förra våren i ett linne-bomullstyg. Trenchen heter Ulysses trench från Victory Patterns och den gillar jag väldigt mycket.

Dag 5 bar jag nysydda plagg. Dels blusen jag sydde klart i helgen efter mönstret till Penny Dress från Sew Over It. Den är jag nöjd med och kanske blir det fler. Kjolen är en Camden Skirt från Nina Lee.

Fler tips om mönster till plagg jag har sytt kommer framöver.

Inga kommentarer :