fredag 26 juni 2020

En varm fredag i juni

En av de ljuvligt varma sommardagarna i juni 2020 är det dags att fota en gång i timmen. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se/.
Det tog en stund innan jag insåg att det var EFIT-dag idag men vid halv åtta fotar jag hästarna utanför fönstret.
 Vid halv nio är jag på promenad och fotar några av hästarna. Vårt hus är i bakgrunden.
Vid halv tio är jag tillbaka och vi fotar vad jag har på mig idag. Bara shortsen som är egensydda men det är kul att dokumentera vad jag har på mig.
Vid halv elva jobbar jag i bersån. Vi har dragit ut en lång förlängningssladd så att jag tom kan få ström till datorn. Det är ljuvligt att sitta ute och njuta av sommaren.
 Vid halv tolv jobbar jag fortfarande i bersån och har hunnit lägga ut en del tyger i min webbshop. Titta gärna vad jag har för tyger att sy kläder av. Du hittar en länk på lindbotextil.se/
12.30 är har jag ätit lunch och är på väg till butiken. Våra tranor med två ungar går på vägen i allén när jag kommer och kör men de skyndar ut på åkern när de hör bilen.
 15.30 fotar jag klänningen jag sytt och som jag säljer superbilligt tyg till. Tyget torrfäller men det försvinner när du tvättar det i 60 grader. Jag säljer paket med tre meter för 100 kr plus frakt.
 Vid halv fem fotar jag tyger som ska in i webbshoppen. Jag har byggt upp en plats att fota och jag fotar så mycket jag kan mellan kunderna och lägger sedan in produkterna i webbshoppen efter hand.
Vid halv sex börjar jag plocka i ordning. Funderar på hur länge jag ska ha kvar trådarna som jag säljer till superbilligt pris? Kanske är det dags att byta ut till något annat som lockar till köp.
Vid halv sju har sista kunden gått och jag är redo att åka hem. Men först ska jag hämta mat som vi ska äta på bryggan ikväll.
 Vid halv åtta är vi på väg ner till sjön med maten i ryggsäcken.
Jag börjar med att mäta vattentemperaturen som visar sig vara 25°. Vi badade efter maten...
 Sitter och njuter av den vackra kvällen länge.
En stund efter halv nio vandrar vi hemåt och jag tycker vi ska se om det finns några hjortron. Hittar ett enda men massor med blad. Antagligen var det frysgrader när de blommade. Men ett annat år hoppas jag på mer bär.
När vi kom tillbaka hem satte vi oss ute och njöt ännu mer av den fina kvällen.
 Strax efter 22 hänger jag tvätt som blivit klar.
Vid 23 är himlen otroligt vacker och tyvärr går det inte helt att fånga med mobilkameran. Men visst är det vackert?!

4 kommentarer :

Micke sa...

Inte fel sitta ute så, härligt väder ju! Skönt med lite helgledigt för en annan, varit småvarmt i veckan.

Razzy sa...

Skönt att kunna jobba ute. Kul med tyger, ska försöka titta in i din webbutik :)

Anni sa...

Här kommer en sen kommentar, men man hinner ju inte läsa blogg när det är finväder!
Såg ditt förra inlägg om att sortera garn och allt annat, vet precis hur svårt det är! Hur i all världen ska man kunna rensa bort, även om man inser att det är material till ett helt livs stickningar.
Kul att du har kunder till din butik, får se om det dyker upp någon i Gamla Stan nu när jag ska jobba i två dagar.

Anonym sa...

Hej, din egensydda blå klänning är så fin - vilket mönster har du använt? /Eva