tisdag 18 januari 2022

Äntligen tillbaka! Välkommen hit

 Äntligen blev jag klar att publicera bilder från min dag eftersom det är EFIT-dag. Det är såå otroligt länge sedan jag la upp mina bilder här. Jag har fotat flera andra efitdagar men när klockan närmat sig midnatt har jag inte orkat lägga upp bilderna. 

En anledning till att jag inte varit så aktiv här är förstås att jag kommit igång med min medlemstjänst Syklubben. Syklubben är som en sykurs men i lite lugnare tempo men med minst lika mycket hjälp för den som vill sy sina kläder. Jag öppnade upp för de första medlemmarna i november och har haft insläpp några gånger sedan dess. Nästa öppning för nya medlemmar bli i slutet av februari. Om du är nyfiken på vad Syklubben är kan du läsa mer och anmäla dig till väntelistan på medeas.se/syklubben

Men nu ska du få se lite av vad jag gjort idag. Fler som fotat idag hittar du på ettfotoitimmen.se och här under kan du se mina bilder från dagen.

Sedan sist jag publicerade något har vi fått ett nytt badrum. Vid halv åtta har jag just duschat och börjat göra mig iordning.
Vid halv nio tittar vi på "maskinrummet" med rörmokaren. Tanken är att vi ska sätta in en luft-vatten-värmepump. Vi liksom alla andra har fått extremt höga elräkningar den senaste tiden och redan innan det började vi prata om att installera en värmepump. Nu är det nästan på gång. 

09.30 är jag på väg till jobbet. Solen skiner men orkar knappt över trädtopparna.

Vid halv elva är jag igång med Coworking. Vi är ett gäng onlineföretagare som varje tisdag jobbar några timmar tillsammans och en liten stund varje halvtimme pratar och peppar vi varandra. Det blir lite extra gjort och dessutom får vi lite gemenskap. 

Vid halv tolv närmar vi oss sista passet. Jag har fått en del gjort av det jag tänkt.

Vid halv ett är jag hemma och äter brunch. Så får vi väl kalla lunchen som nästan är som frukost. =D

Vid halv två har jag ställt en uttorkad krukväxt i blöt innan jag ska iväg och jobba igen. 

Första timmarna på jobbet efter lunchen missade jag att fota, men jag packade tyger, sorterade mönster och rensade förutom att jag skrev lite texter för mail och blogginlägg...
Halv sex är jag fortfarande kvar på jobbet och har redigerat klart film som renderas. Nu ska den "bara" komprimeras och sedan laddas upp på kursportalen. Men det får jag göra hemma trots att vårt internet hemma är kass.
Halv sju närmar jag mig hemmet. Hade tänkt vara hemma redan för en timme sedan men så blev det inte. Men nu blir det middag. Den var bokad till halv sju och god mat vill jag inte missa. 

Vid halv åtta får jag jobba lite till. Försöker få upp filmen på kursportalen men det är så segt. Till slut löser det sig. 

20.30 Känner mig helt slut så det blir lite stickning i soffan och vi tittar på ett avsnitt av Suits. Det blir inga fler bilder idag men jag är mycket nöjd med att jag faktiskt fick upp mina bilder och nu kan titta runt hos de andra som också fotat sin dag. 
Hoppas att vi ses snart igen!





6 kommentarer :

Micke sa...

Välkommen tillbaka då :)
Kollat runt på vad du pysslat med. Själv har jag haft fast elavtal hur länge som helst och nu på 51,5 öre.

Anni sa...

Vi har luft-vatten och är supernöjda!
Du kan ju alltid lägga upp bilderna nästa dag, om du bara skriver en rad hos oss andra vet vi att du varit med. Inte alltid man kikar in på EFIT-sidan nästa dag, men läser kommentarer gör man ju!

Efwa sa...

Ja, fast elavtal sen länge hade ju varit toppen nu, Micke

Efwa sa...

Anni: Jo, jag får lägga upp bilderna i efterhand om det blir på samma sätt igen. Lite trist är det ju när en har fotat i stort sett en hel dag och sen inte har ork sent på kvällen att publicera dem.

Eva sa...

Tack för din kommentar! Jo, jag känner igen det där att inte alltid hinna med att fixa med bilderna och publicera dem. Kanske är jag omständig och redigerar etc. Men jag har också oftast tagit alla tillfällen som varit. Däremot har nog jag "fuskat" då, som Micke skrev nån gång, att jag lagt in dem i efterhand nån dag efter. Då hr jag kommenterat det på EFIT-sidan. Det har även hänt att jag lagt in dem långt senare och då har jag inte gjort nån kommentar. Så tiden räcker inte till allt. Men det är kul att gå tillbaka till och se vad man hade för sig. Ett tidsdokument i cyberspace.

Kul att du är tillbaka! Lät spännande med syklubb. Då måste jag läsa lite mer där på sidan.

Annika sa...

Hej, tack för titten hos mig
Saknar du inte Frankrike nu, när det är så kallt ute?