torsdag 8 juni 2023

En dag i juni

Idag får du följa med på delar av min dag. Ännu en solig, sommardag med både trädgårdsarbete och jobb. 

Jag har inte lagt upp några bilder i Ett foto i timmen sedan i november förra året men nu är jag på gång igen. Det har varit en intensiv vår och det har tyvärr inte funnits kraft att blogga här. 

Sommaren är min bästa årstid så nu ser jag fram mot att dela med mig av bitar av mitt liv då och då. Fler som fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se.

Vid halv sju hade jag varit vaken ett tag men inte fått alarmet om att det var dags att fota. Några av grannens hästar betar på åkern utanför vår tomt. 
Vid halv åtta är jag på väg på min dagliga promenad. Det är så vackert och doftar så gott just nu. 
Det blir en bonusbild på några av hästarna också.
Väl hemma igen vattnar jag lite, skördar spenat och rädisor och planterar några krukor med bl.a. kryddväxter.
Vid halv tio dricker jag kaffe och ska snart bege mig till jobbet.

Klockan blev halv elva innan jag ger mig av. Det var mycket som skulle fixas innan jag blev klar... Tur att jag bestämmer mina arbetstider själv. Och eftersom jag jobbade till 21 igår och jobbar till efter 18 ikväll borde jag kanske tagit ledigt på förmiddagen idag. Nu blev det så ändå, men jag är dålig på att faktiskt vara ledig på riktigt.
Vid halv tolv redigerar jag en inspelning. Snart klar och då ska det packas tyger. 

Vid halv ett kom mannen på besök och hade med sig en räkmacka att äta till lunch. Det var väldigt gott och ett trevligt avbrott. 
Vid halv två pratar jag i telefon och sitter vid mitt sybord.

Klockan halv tre är jag i ett möte med onlinekollegor
Vid halv fyra byter jag ut startbilden och laddar jag upp inspelningen som jag redigerade tidigare.
Vid halv fem sitter jag ner en stund och bläddrar i en mönstertidning. Jag har redan alltför många pågående syprojekt, men det är ändå kul att drömma om vad jag skulle kunna sy. 
Vid halv sex har jag precis haft dagens sista kunder som köpte både knappar och tyg. 

Kvällen tillbringade jag i soffan, delvis stickande på min långkofta i patentstickning. 
Detta blir min sista bild för den här gången. 


7 kommentarer :

Annika sa...

Long time no see, när du skrev att du inte gjort någon EFIT sen i nov, var jag tvungen att kolla hur länge sen det var som jag var med senast, och det var i dec.
Men äntligen är vi här båda två.
Mums med räkmacka

Micke sa...

Mysigt med hästar runtomkring så.. Finns iofs hästar i stugan med, eller rättare sagt lite ovanför mot bondgården mera. Men man ser de mycket mindre då de har hagen mer in mot skogen.

Anni sa...

Så kul att du är tillbaka, även om jag ser dig på Instagram. Där är det ju något annat än din vardag ;-)
Räkmacka, det är ljuvligt gott!

Efwa sa...

Kan inte komma in till ditt inlägg trots att jag "prenumererat", Annika

Efwa sa...

Ja, det är fantastiskt med mängden hästar här intill. Grannen har runt 70 hästar 🐎

Efwa sa...

Ja det är otroligt gott med räkmacka

Karoleen sa...

Välkommen tillbaka! Det har varit lite av ett skralt deltagande ett tag nu, så det är alltid kul när fler deltar, men ibland kommer ju livet emellan, och så måste det få vara. Härligt att kunna syra tider helt själv, det kan jag med, det ger enorma friheter! Ha en fin helg!