söndag 14 april 2024

En stormig söndag

 Äntligen slapp vi regn. Men istället har det blåst så att det knakat i huset. Solen har visat sig men trots det blev det inte mycket till utevistelse för mig. 

Idag är det dags att fota en gång i timmen igen och andra som också fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se

Jag vaknade redan vid halv sju men kom inte på att det var EFIT-dag förrän vid halv åtta. Då tog jag min vanliga bild ut mot sjön. Bara en kort stund senare kom en trana och flög över åkern. Synd att den inte kom med. 

Strax innan halv nio läser jag i en bok som jag läser för andra gången. Jag läste den redan när den kom på 90-talet och har tänkt på den då och då genom åren. Men såå bra var den inte. Men visst är det intressant att läsa en bok som utspelar sig i Afrika, vilket inte är så vanligt. 
Strax innan halv tio är jag på väg ut på promenad. Första promenaden på över en vecka eftersom jag vred till knät när vi var på mässa förra helgen. Men idag kändes det okej och jag fick inte ont efter. I landen på husets södersida har det kommit upp lite vårväxter vilket är kul. 
Jag rör ihop en deg till hamburgerbröd. Jag ska ha kompisar på besök på tisdag kväll och då ska jag testa ett nytt recept. Vi ska också prata om senaste boken vi läst i vår bokcirkel. Boken heter Den tyska hustrun. Har du läst den?
11.27 är det dags att sätta in plåtarna i ugnen.

Sen gick några timmar och jag glömde fota...

14.27 har jag lyssnat klart på en annan bok och börjar fundera på vad jag ska låna för ljudbok härnäst. Det blir ingen av de här eftersom de inte finns i biblio-appen än. 

15.27 har jag förflyttat mig till syrummet och syr lite på en skjortblus jag började på för ett tag sedan. 

16.27 är jag fortfarande kvar i syrummet men har börjat fundera på om jag ska avsluta.

17.27 jobbar jag lite med min nya webbshop. Jag har grejat lite då och då med den men nu är det dags att faktiskt bli klar och öppna upp den för mina kunder. 

18.27 har vi precis ätit klart en god fiskgratäng som mannen lagat. Citronerna var väldigt saftiga och hade ovanligt många kärnor. 
Vid halv nio sitter jag i soffan och stickar på nya disktrasor. De gamla börjar gå sönder och eftersom de är mellan 9 och 11 år så är det nog dags att förnya sig lite. 

Vid halv tio tar jag med några böcker in till sängen och läser några rader innan det är dags att sova. 
Det här blir sista bilden för idag. 

4 kommentarer :

Micke sa...

2 böcker och en ljudbok.. Det är mer än jag läst på 5 år 😄

Blåste inget här, rätt så fint väder hos oss.

Efwa sa...

Jo, jag läser mycket 😅

Anna i Portugal sa...

Kikar in på din EFIT. Jag gör också egna disktrasor, det känns bra. Av återvunnet garn dessutom, ibland blir det extra bra val :) Ha en fin måndag!

Karoleen sa...

Trevlig dag du har haft med många olika aktiviteter. Ha en fin dag!