onsdag 14 oktober 2020

En halvdag

 Hade missat att lägga in kommande EFIT-dagar i kalendern och fick inte se förrän efter lunch att det var dags just idag. Så nu fotar jag resten av min dag. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.

Som sagt, det jag missade att fota var min morgonpromenad, lite sömnad och lite jobb vid datorn. Men nu ska jag fota resten av dagen. 

Vid halv ett fotar jag min standarvy mot sjön. Även om den brukar vara tidigt om morgonen. Igår hade vi frost på morgonen men idag var det närmare 4 grader och blåst. Nu är det hela 7 grader och hösten är verkligen här. 

Halv två sitter jag vid datorn för att jobba en stund. Har förstås en kopp kaffe och lite annat nära till hands.

Vid halvtre pausar jag jobbet och gör dagens övningar på Duolingo.

Vid halv fyra fixar jag med ett blogginlägg om att förbereda tyget för att sy jeans. Du hittar sybloggen på medeas.se.
Vid halv fem är jag på väg för att vara barnvakt för ett av barnbarnen.
Vid halv sex läser vi böcker och busar
Vid halv sju kollar vi alla leksaker som finns. 
Sen gick det lite tid utan att jag fotade men vid 20 är jag i affären och kollar fintvättmedel att använda till ullkläder. Den här sorten funkar men Grumme har också en fintvätt som jag gillar och senare hittade på ett annat ställe. 
Vid 21 har jag lagt lite rester i matlåda att ha till helgen när jag jobbar i tygaffären. 





4 kommentarer :

Annika sa...

Bättre sent än aldrig :-)
Fin utsikt du har, man blir glad av grönskan

joakim sa...

Blev en liten gles dag för mig med :)

Vonkis sa...

Kikar in på din dag :-)

Micke sa...

Många som hade lite halvgles dag igår, jag med..

Gick bara fint med hörapparaten, tog 2-3 min bara så kunde jag vandra vidare och då var bilen klar också.