onsdag 7 juli 2010

En fjäderlätt kofta

Är på slutklämmen med min omlottkofta i silkesmjuka Galadriel från Chili Gredelin. På översta bilden har jag stickat en bit på ena framstycket som går från sida till sida och nu har jag precis tagit upp maskorna längs andra framstycket.
När jag kommit lika långt på det andra ska jag nog sticka båda framstyckena samtidigt för att kunna utnyttja garnet helt och fullt. Jag stickar helt enkelt tills det tar slut.
Kanske ska jag spara några meter att virka runt halsringningen eftersom den är lite för vid. Då kan jag få in den lite.
Jag har stickat ett hålvarv i nederkanten på ärmen för att jag kanske ska trä i ett blankt band och knyta ihop. Vi får se hur det slutar. Snart är jag nog klar i alla fall. Fyra dagar kvar av VM!

8 kommentarer :

Iwona Eriksson sa...

Snygg färg!

MiA sa...

Åh så fin den är! Och färgen är helt underbar :))

Anna Maria sa...

Jättefin, så många projekt du har avslutat nu. Mönstret till koftan är det ur en bok eller din egen uppfinning?

Efwa - Medea sa...

Helt en egen uppfinning men jag inspirerades av en kofta från garntjänst. Hoppas nu bara att det blir tillräckligt långa framstycken innan garnet tar slut. =)

frisky frog sa...

Vilken härlig färg! Och kul modell där du kan utnyttja hela garnet.
/Ha det gott!

Toril sa...

Så tjusigt så fint...ha det gott i sommarvärmen!

fale artut sa...

Oj, vad Du hinner med! Tack för tipset i förra inlägget! Sy är också väldigt roligt! Tack för Din kommentar också!

kråkspark sa...

Har du beskrivning på din fina kofta? Eller var kan man hitta den?