söndag 18 juli 2010

Svalkande linne

Så blev mitt bluslinne klart. Efter att första överdelen blev alldeles för liten hittade jag en halterneck-överdel i min nya Burdatidning och ritade av den. Den passade nästan perfekt till nederdelen och trots att jag kunde gjort vissa delar lite bättre är jag mycket nöjd och kommer att använda den mycket.


Banden kanske är lite väl långa egentligen men jag har en pigmentfläck på ryggen som jag döljer bra så här.

Nu ska jag till stranden men senare kanske jag syr på min tillklippta trikåklänning med brottarrygg och klipper till några svala t-shirt-skjortor till mannen. 

8 kommentarer :

frisky frog sa...

Snyggt!

Tina sa...

Ser snyggt och svalt ut. Du syr så många fina plagg, så snart har du fått mej att börja köpa Ottobre och Burda.

Myggan sa...

Fint!

/Anna

Efwa - Medea sa...

Tina: Jag rekommenderar dig verkligen att köpa Ottobre. Jag tror att nästa nummer är ett damnummer.

Lena Andersson sa...

super fint och tyget var så snyggt med vitt mönster på vitt, det gillar jag.
mvh Lena

Anonym sa...

Verkligen snyggt och så är du också smal och fin i kroppen.
Kram Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Helena sa...

Oj, den var fin och den får du mycket glädje av. Du är verkligen duktig med händerna. Trevlig ny vecka.

Janette Millbom sa...

Det blev jättefint!! grattis till vinsten i vm-bloggen!!