tisdag 21 september 2010

Oops en ny vante

Hela förmiddagen ägnade jag mig åt att rensa och sortera i datorn. Tittade på alla mönster jag sparat och blev plötsligt sugen på att sticka Dimorphous vantar till mig.
Upptäckte försent att jag läst fel och tagit stickor 3.25 istället för 3.75 men det blir faktiskt riktigt bra. Än så länge i alla fall. Yttervanten passar perfekt och det brukar inte vantar göra på mig. Nu ska jag lägga upp till andra yttervanten och fortsätta vara med på stickcafé Online på Facebook.
Det har visst blivit lite många provstickningar och nystickningar den här veckan men behöver man, så behöver man.
Bilden visar tex. en nästan helt klar fiskrenströja och mönstret=mina noteringar och diagram håller på att samlas ihop i ett dokument för att fler ska kunna följa mitt exempel och sticka en fiskrenströja a la Pomatomus.

7 kommentarer :

Tina sa...

Visst är den rolig att sticka, Dimorphus? Det har blivit mina favoritvantar.

Efwa - Medea sa...

Ja, de är jätteroliga att sticka. Har du bara stickat yttervanten?

Tina sa...

Jag stickade bara yttervanten. Passar prefekt att använda till handledsvärmare, innan bilen har hunnit bli varm. :)

Kristina sa...

snyggt!!!! såna kanske man ska ta sej an...nu när mina vackra vantar -karin är klar...Tack för inspirationen.

Lena sa...

Det vore helt fantastiskt om du delar med dig av fiskrenströjans mönster. Har trånat efter den ett bra tag nu men har inte riktigt känslan av att jag fixar det utan mönster. Tror jag ska prova Dimorphus så länge.

M´s stick sa...

Är det möjligen lite Nimbus du leker med?

Efwa - Medea sa...

Ja M, både Nimbus och Mistral. =D