onsdag 22 september 2010

Sockfynd

Inga sockar men väl garn som kan bli sockor eller vantar eller något annat fint. Det finns några handlare på marknaden som har allsköns bröte och idag fastnade blicken på nåt garnliknande.
Dessutom i 75% ull och 25% syntet. Ovanligt med så mycket ull för att vara i Frankrike men frågan var nu vad paketen med fyra nystan kunde kosta. Deux euro sa mannen när jag frågade och 2€ är ju väldigt billigt för fyra nystan. Alltså slog jag till på 8 nystan som fanns i den här färgen. Just nu är euron så låg att det bara blir 4.50 nystanet.
Nu har jag varit ute på cykeltur på min gamla Monark och jag fick verkligen vårkänslor. Solen strålar från en blå himmel och ljumma vindar smeker mina armar. Det är bara det att det är aningens varmare än på våren. 
Var i en affär som jag tidigare bara hört talas om och där köpte jag bl.a. tulpanlökar och lite andra lökar att få njuta av till våren. Nu ska jag bara fundera över var jag ska stoppa ner dem. Tror ni att det funkar att plantera lökar i krukor. Mitt "land" är bara 0.70 x 0.70 cm så det får inte plats såå mycket precis. 

9 kommentarer :

Anonym sa...

Ja det kan man ju inte kalla dyrt precis. . .

Alexandra sa...

Verkligen bra pris - vilket fynd!! Måste kolla på garn nästa gång jag är i Frankrike 0)

Call design sa...

Vilket fynd du gjort! Det finns inget bättre än att göra bra garnfynd!

Lena Andersson sa...

Det funkar bra att ha lökar i krukor men jag skulle ställa dom undertak eller lägga lock på så dom inte ruttnar om vintern blir blöt och om ni har en kall vinter så måste man kanske isolera runt krukorna.

Jag har gjort så hemma i svedala.
Lena

Efwa - Medea sa...

Tack Lena för tipsen.

frisky frog sa...

Visst kan du plantera i krukor. Måste bara stå frostfritt över vintern, sen blommar det så fint.

Efwa - Medea sa...

Frostfritt är nog inget problem och jag har iofs ett förråd där jag kan ställa in krukorna till det är dags för blomning.

Cecilia sa...

Ah, garnfynd!
Det är härligt med lökar, hopp om våren! Vi har tre påsar liggande på köksbordet på landet och så funderar vi på var de ska ned och hur härligt det ska bli till våren. Vårkänslor flera gånger om!

Charlotte sa...

Klart du kan sätta dina lökar i krukor! Snacka om garnfynd! Får en sån där underlig vill ha känsla!!