onsdag 22 december 2010

En händelserik dag

Visst händer det mycket en helt vanlig dag i december.
 08.24 Stickar på vantarna som tillsammans med ännu ett par helst ska bli klara innan fredag eftermiddag. Vi får se hur det går.
 09.24 Bokar lite i kalendern för vår Studio i Provence.
 10.24 Pratar i telefon med mannen som firar jul med två av sina barn i Frankrike.
 11.24 Fikar med två kompisar. Jag dricker en supergod Latte Mint. Med vispad grädde och mörk choklad är det perfekt jul-LCHF.
 12.34 Efter en timme ser det ut så här. Vi har inte träffats på ett tag så det var mycket att prata om.
 13.34 Har varit hos Astrid på Astrids garnshop IRL och köpt en julklapp. Hon har den mest underbara affär man kan tänka sig. Tyvärr glömmer jag alltid bort att fota när jag är där, för jag blir alldeles tagen av alla vackra garner.
 14.34 Går hem genom stan och möter en vän som jag inte sett på kanske 20 år. Såå kul var det!! Tur Karin att du klev ut ur affären precis när jag gick förbi.
 15.44 Har varit hemma och vänt och nu är jag och T på väg in till stan igen för att köpa hårfärg till henne, hämta paket och köpa någon mer julklapp.
 Bonusbild på julkrubban i naturlig storlek som finns på Hoppets Torg.
 16.44 På väg hem igen och vi får se en infryst stupränna.
17.44 Håret på T är inkletat med infärgningsmedel. Nu är det bara att vänta på resultatet.
 18.44 har hon plötsligt mörkt hår. Hon tycker att det känns konstigt men man brukar ju vänja sig. Hon blev nog också i samma veva mer lik största storasystern.
19.38 Inte för att det ser såå aptiligt ut men så här såg det i alla fall ut i slutet av måltiden i Medeas palats, denna torsdag i december. Och det var och är gott. Min hemmagjorda sötsura sås är väldigt god.

5 kommentarer :

Annika sa...

Kikar in för att kolla på din EFIT dag, du har haft fullt upp :-)

kicki sa...

Åh, den där latten såg inte dum ut!

Nenny sa...

Fikan där såg smarrig ut. Mums.
God Jul

Anna sa...

hejsan

ja det händer mycket på en dag.
hoppas du blir klar i tid med stickningen :)

Micke sa...

Inne och kikar och säger:

God Jul!