fredag 4 mars 2011

På den 63 dagen

I 62 hela dagar lät jag bli att köpa garn men idag hade jag varit dum om jag lämnat nystanen i garnaffären. Jag skulle dit och köpa ett dropshäfte men köpte istället 10 nystan Gedifra Shetland Deluxe i en varmrosa färg.
Jag gav bara 120 kronor för alltihop och det är nog minst halva priset, (även om mannen i butiken sa att det borde kosta 60 kr nystanet). Garnet är helt underbart och innehåller 50% ren ull, 25% babyalpaca och 25% mohair. Just nu lutar det åt att det blir en Acorns-kofta (ravelrylänk).
Helena, är du på???

7 kommentarer :

Anna sa...

hi hi då pratar vi bra pris! trevlig helg

deotaligaprojekten sa...

Bra Köp!! Sådana köp är något som vi stödjer fullt ut....
Trevlig helg
Sarah/Linda

Hamrånge slöjdare sa...

Härligt garn, då måste man ju köpa!!

Susilull sa...

Ja, det var ju tur att du inte var så dum att du gick förbi dom garnerna! Härlig färg!!

Eva i Stäket sa...

Vilket kap!

Metta sa...

Förstår så väl att du inte kunde låta bli att göra detta kap. Både ett underbart garn och en härlig färg!
Ha en bra helg!

mary-ann sa...

tycker att du kan be din garnaffär om att öppna en här oxå :) otroligt läcker färg på garnet till ett ännu bättre pris :))