söndag 31 mars 2013

Imponerad...

...av mig själv att jag blev klar med min solution-sjal. Superskönt att garnet räckte, nästan i alla fall. Jag tycker det är superskönt att slippa få en liten slatt över. Jag fick använda lite Drops Alpaca till de sista 60 maskorna på avmaskningen och det blev tillräckligt bra.
 Vilken skillnad det blir när man blötlägger och spänner upp en sjal. Här ser ni både före och efter.
Uppdaterat: Jag gav bort den här sjalen som present till min kompis när hon fyllde 50.

8 kommentarer :

Heidi sa...

Så snygg den är!!!

jag gillar verkligen hur du har satt ihop färgerna på den!

Ursnygg!

sinneskatten sa...

Vad snygg den blev i det garnet.
Jag har mönstret och den ligger på min att göra lista, nu har den halkat upp några pinnhål!

Mikaela sa...

Jag borde också få tummen ur och blocka min Solution, den har legat färdig över en vecka nu... Din blev jättefin!

Myggan sa...

Supersnyggt! Den kanske man skulle prova. =)
/Anna

Monita sa...

Jättefin! Snyggt med randningen. :-) Ja blockning gör verkligen susen med skrynkliga sjalar.

annasaviga sa...

Superfin med färgskiftningarna! Det är nog en av de finaste solutions jag sett, blir lite sugen på att sticka nästa sjal i flera färger när jag sett ditt fina resultat.

Efwa - Medea sa...

Tack för uppmuntrande ord. Jag som tycker att alla enfärgade är superfina. Men den här blev okej.

Manduzana stickar sa...

Det blir verkligen en jätteskillnad när en blockar sjalar!
Den blev verkligen assnygg, din Solution!