onsdag 12 juni 2013

Tvillingar och tvillingar på låtsas

 Jag och min kompis Ami till vänster på bilden är låtsas-tvillingar. Vi är födda på samma dag på samma BB och har känt varandra åtminstone sedan vi var 6-7 år. Våra föräldrar tror jag kände varandra redan från begynnelsen. Idag är det vår 50 födelsedag. Hur låter det? Helt otroligt konstigt om ni frågar mig. Jag tycker mer att jag känner mig som 30-35 ungefär.
I lördags hade Ami fest och jag har min på lördag. På bilden ovan är några andra i gänget som också fyller 50 i år. Ytterligare två kompisar i samma gäng firar längre fram men kunde inte vara med i lördags. 
Grattis till oss allihop. 
Tvillingar på riktigt är vi ju också om man ser till horoskopen och det mesta stämmer åtminstone på mig. Men det tror jag redan att ni räknat ut. =)

Tvillingens egenskaper enligt astroguide.se:
Tvillingen är kvicktänkt och intelligent. De älskar att diskutera och prata och söker ständigt nya kontakter. De är mycket fördomsfria och ofta mycket ungdomliga. De gillar att ta del av nyheter och ta sig an och debattera kring olika problem, men oftast tröttnar de på ämnet innan de når fram till en lösning och har redan kastat sig in i en ny frågeställning, ett nytt projekt. Det pratar ofta fort och kastar fram den ena idén efter den andra i raskt takt och de byter åsikter ofta och gärna med motiveringen ”man kan väl ändra sig”. 

Tvillingen är nyfiken och provar gärna allt som kommer i deras väg vilket gör att de ofta lär sig många olika saker men också att de kan gå på den ena niten efter den andra. De älskar att resa och röra på sig och deras nyfikenhet gör att de är mycket lätta att umgås med, men även om tvillingen är social och gärna frågar andra om deras problem så är de egentligen inte så intresserade av andras liv, vilket gör att de kan uppfattas som kyliga eller ytliga. 

Tvillingen är oftast rolig och underhållande och de älskar humor. Tvillingen är flörtig och har lätt att prata med det motsatta könet. Men de har lite svårt för djupare känslomässiga relationer och de kan ibland tendera att hålla människor på avstånd. Trots detta så är tvillingen när de väl öppnar sig förvånansvärt känsliga . 

Lämpliga yrkesval: Allt inom kommunikation, ex. Journalist, författare, dramatiker, reporter telefonist, lärare, eller yrken som innebär resor. 

4 kommentarer :

Manduzana stickar sa...

Hipp hipp hurra på födelsedagen!

Lena Andersson sa...

Grattis, har precis själv fyllt 50 år, visst känns det lite konstigt man känner sig inte precis som 50år :-)

Monica sa...

Ett rungande GRATTIS kommer här

Froding sa...

Grattis på födelsedagen hälsar jag som också fyller den 12 juni!! Världens bästa dag!
Köpte mig en Janome Coverpro 1000cpx innan födelsedagen för att vara säker på att få bågot roligt;-)
Jag fyllde väldigt ojämt....