tisdag 9 juli 2013

En härva garn

Med dubbelt garn av Merino Extra Fine Lace från Thomas Kvist har jag stickat min Lobelia. Den är inte riktigt klar än eftersom jag ska sticka nederkanten och knäppkanterna också. Men nu vill jag visa den i alla fall. Kanske för att peppa mig själv att göra klart den. När jag ser den på bilden ser jag att den nog kommer att bli fin men den är jättetråkig just nu och alldeles för varm att ha i knät när jag stickar. Kanske är värmen som är kruxet. Jag vill mycket hellre ligga i en solstol på stranden än att vara hemma. Men det går inte alltid att vara på stranden konstigt nog. 

2 kommentarer :

Anonym sa...

Den är ju jättefin! Sätt dig framför öppen kylskåpsdörr och sticka klart... hahaha! Hälsningar Bedascorner

heidi sa...

fukta en handduk, lägg över axlarna och sätt dig i solen - den kyler effektivt ner dig så att du kan sticka i solen - för den där koftan kommer att bli jättesnygg!!

(man kyler ner flaskor på samma sätt. blöt en handduk, vira den blöta/fuktiga handuken om flaskan, och lägg i solen:) ifall att du skulle vilja ha något kallt att dricka där på stranden:)