tisdag 9 juli 2013

Inspiration från sytokar

Jag är med i en grupp på facebook som heter vuxna sytokar och där är det många som den senaste tiden sytt en kjol från Jenny Hellström Ruas bok Sy! från hood till skjortklänning. Jag har inte boken men ville ändå försöka mig på att sy något liknande. 
Så jag plockade fram ett mönster jag brukar sy kjolar av och ritade om det så att det liknar Olga-kjolen lite. Så här blev min variant fram, från sidan...
...och bak.
Jag är väldigt nöjd och tror att jag kommer att sy fler kjolar efter det här mönstret.



3 kommentarer :

Ullfull sa...

Oj va fin!! Sitter perfekt!/kram Anita

heidi sa...

den var verkligen snygg!

Anonym sa...

Jättesöt kjol. Gillar hur fickorna är konstruerade.
Och tack för tipset om facebook-gruppen. Skickade just en förfrågan att få gå med ;-) /Annika