fredag 25 oktober 2013

Jag får vänja mig

Jag är lycklig över att koftan Emelie (ravelrylänk) är klar, men skillnaden mellan de två första härvorna är lite för stor. Men jag får vänja mig. Det var mindre skillnad på den ena härvan från första färgbadet och den tredje från ett helt annat och så borde det inte få vara. Men jag får vänja mig eller göra något slags broderi över skarven.
Hur som helst är jag jätteglad över att den äntligen är klar och kjolen jag har på mig är sydd för att kunna användas ihop med koftan. Men nu är det dags att lägga upp till något nytt, tex en kofta till eller två.

8 kommentarer :

Anonym sa...

Superfin! På bilden syns inte skillnaden men jag kan tänka mig att det är lite irriterande.
Jag ska göra ett nytt försök med min Emelie, jag tycker bara mönstret är så himla krångligt.
Trevlig helg!

Mirre Syr sa...

Den är verkligen underbar din kofta!
En riktig vitamininjektion!

bondtösen sa...

Så fin den blev! Gillar den gladgula färgen. Synd med färgskillnaden, men jag tror det är en sån där grej som man tänker mest på själv (bara för att man vet att den finns).

frisky frog sa...

Den blev superfin! Nu blev jag ännu mer sugen på att göra en egen...
/kram

mulliga m sa...

Den blev jättefin, men jag förstår din irritation över färgnyanserna. Inte roligt :-(

annasaviga sa...

Så fin den blev! Förstår att du är besviken över skarven, men det låter ju som att du har bästa lösningen i tankarna, ett broderi över skarven tror jag med på.

Myggan sa...

Så solig och fin den blev. Surt med färgskiftningen, men förmodligen är det mest du som tänker på det. =)
/Anna

Vibeke sa...

for et superfint anntrekk!
jeg har lyst på min egen gule Emelie.


Vibeke.