onsdag 5 februari 2014

Nu så...

Nu har jag kommit igång med koftan Keynote som jag stickar i det ljuvliga Colinette Jitterbugg i underbara färgen Velvet Leaf. På min ravelrysida finns länk till mönstret. (det gröna i texten är en länk)
Jag tänker ha koftan som flygstickning i morgon då jag har en resdag på väg till mitt svenska hem. Som väl var kom jag på att jag kanske inte kan flyga med mina Signature needles, så jag har bytt till knitpro i trä för resan. Hoppas att jag får ro till mycket stickning på vägen. 

6 kommentarer :

AnnaF sa...

Har du hört någon som har flugit med signatures?
Jag är också lite fundersam på karbonz, det borde också vara lite besvärligt.

Iofs, när jag reste från MRS i augusti råkade jag få med mig hela "knitpro-necessären" i handbagaget där jag även hade ett gäng metall-virknålar. Som väl var gick det bra (men stickorna var trä allihop, men många!)

Mimmi sa...

Den ser ut att bli fin! Jag såg häromdagen att Magasin Duett hade fått påfyllning av det garnet, är så sugen på det. Får väl se om jag skall unna mig lite ;-)

Själv håller jag på med en
Effervescence Cardigan, som också har lite flätor. Får väl se om jag lyckas med det. Har inte stickat det sedan glada 80-talet.

Eva i Halmstad sa...

Så fin kofta, den vill jag göra med. Får leta efter garn på mässan.
Ses om en vecka!!
Må gott.

Gunsside365 sa...

Ser ut til å bli en stilig jakke, flink...

Efwa - Medea sa...

Anna: Jag har inte hört om någon som flugit med signatures men jag har haft karbonstippar med mig och det har inte varit något problem. Jag har alltid hela min knitpronecessär och det är aldrig någon som säger något om det. Jag har även virknålar där men mina är clover soft touch, som ju har plastskaft.

Efwa - Medea sa...

Mimmi: Effervescence Cardigan är fantastiskt fin. Den dagen jag hittar rätt garn lägger jag också upp till den.