söndag 18 januari 2015

Blir det vår snart?

Nu har jag ändrat lite i planen för vad jag ska sy den närmsta tiden. Träningsplanen är halvfärdig och dessutom decimerad eftersom jag köpte en vindjacka istället för att sy en och Oslokoftan vilar tills jag vet om jag kan skriva ut på "lokal". 46 A4-sidor har jag ingen lust att skriva ut och sedan tejpa. Mina träningsleggings är klara och använda och träningstoppen är halvfärdig. 
Men nu till den nya planen. Jag  har alldeles för få blusar och det ska det bli ändring på. Jag letade fram några mönster och tyger som jag ska använda. Det blir en ärmlös Sorbetto från Colette, En Portrait Blouse från Gerties första bok och en Granville-skjortblus från Sewaholics. Dessutom en pennkjol i beige twill, mönster från Gerties första bok och en röd linneklänning i mönster från McCalls M6696

 De tre nedre tygerna blir det blusar av. Det randiga blir en Granville, Det prickiga en Sorbetto och det blågrå småmönstrade en Portrait Blouse.

Inga kommentarer :