söndag 18 januari 2015

En söndag i bilder

Så var det dags att visa upp sin dag i bilder igen. Fler som gör det samma hittar du här.
 07.20 dricker jag första koppen kaffe, kollar instagram och stickar lite.
 08.20 stickar jag fortfarande och nu är det ett par mini-vantar som mitt första barnbarn ska få. H*n beräknas komma om ca två veckor. Tänk att jag ska bli farmor, det är minst sagt overkligt.
 09.20 har mannen och jag gett oss av på den dagliga motionsrundan. Det är kallt men soligt.
 När vi kommer hem kör jag en timmes styrketräning. Eftersom jag kör fitnessfighten i januari är det samma visa varenda dag.
 12.20 ger jag mig själv lite vila och börjar sticka på vante nummer två till bebisen.
 13.20 har jag bokat hotell, bussbiljett, tågbiljett och en flygbiljett för kommande resor i februari-mars.
 14.20 fotar mannen mig med min senast avslutade koftstickning. Jag tänkte att bara koftan skulle vara med på bilden men den här blev ganska bra så även ansiktet får vara med idag.
 15.20 får jag för mig att börja nåla en kantremsa på en blus jag syr...
 ...men en timme senare börjar jag visst virka in ett mäss-band som jag ska ha när jag jobbar på syfestivalen i Stockholm 13-15 februari.
17.30 har jag gjort mellanmål = smoothie till mig och mannen. Han får fler gojibär än mig och idag hade jag i riven ingefära som gav mycket smak trots att det bara var pyttelite. Nu blir vi nog inte förkylda på länge.
18.30 tar jag en tur runt hos andra som fotat för EFIT.
19.30 tar jag ut en form med fisk som ugnskokat i pressad blodapelsin. Till det blev det ris.
20.30 ska vi just börja titta på Benjamin Button. Men inte hela eftersom den är nästan tre timmar.
21.30 stickar lite på ett par sockor till mannen, som jag la upp till för ett tag sedan men sedan glömde bort. Det här får bli sista bilden för ikväll. Nästa gång är jag i Sverige och förhoppningsvis har jag blivit farmor då. =D

8 kommentarer :

Micke sa...

Nu blev jag lite sugen på en smoothie här..
Bilen ja, det är en Anglia 101E årsmodell 1956. Du ser ett litet foto på denna länk:

http://www.kludd.se/wp/2011/03/12/micke-genom-tiderna-del-1/

Glada Gumman sa...

Du har ägnat en stor del av dagen till stickning och sömnad och jag till blommor :)
Motionerat har vi gjort på olika sätt och kaffe har vi druckit.

Tyglina sa...

Snygg kofta:)

Kattis sa...

...och här har det idag inte stickats en endaste maska! :(

Anja sa...

Så flink du er til å strikke! Drømmer om å bli det jeg også, men begynner bare og blir sjelden ferdig...

Marie sa...

Oj vad du stickar och är flitig! Själv lyckas jag inte ens fålla en duk med symaskinen senast jag provade.. Måste vara roligt att ha en sådan hobby som man kan utöva lite när man vill och var man vill. Duktig är du ju också!

Anni sa...

Farmor - så stort! Då kommer du knappt ha tid att blogga utan vill bara njuta av det nya lilla livet!
Så många olika projekt du har på gång!

Tinnan sa...

Tänker att den där lilla bebisen, som du stickar till nog kommer att få mer än vantar vad det lider... Roligt!