lördag 24 januari 2015

Garnpost

Igår kom den snälle brevbäraren med post till mig. Det viktigaste var en härva Malabrigo Sock i färgen Boticelli Red som jag ska ha till min Emelie-kofta. Jag har 180 gram sedan tidigare och det kanske räcker om jag gör en kort kofta med korta ärmar, men jag vill ha en lite längre med långa ärmar.
När jag ändå beställde blev det även 8 nystan Jamiesons Shetland Spindrift, ett garn jag velat testa ett tag och nu ska det bli så. Tror att det blir några babykoftor, vantar eller något annat litet. Provlappar kanske... De två ljusare garnerna nere till vänster är inte blågrå som de ser ut på bilden utan helt enkelt lite mörkare grå och en ljusgrå. Den mörka intill den roströda är mörkt olivgrön.

1 kommentar :

Heidi sa...

Vilken trevlig post:)

Jamieson Shetland Spindrift är en mycket trevlig bekantskap!!:)