lördag 21 mars 2015

Simply Friday

 Vaknade inte förrän klockan 8 och då tittade jag ut mot sjön som vanligt när jag är i Sverige. Jag älskar utsikten mot min sjö.
 Strax efter nio stickar jag en liten fickpåse på min Pralinekofta. Jag gör inte som i mönstret och framöver ska jag skriva ett inlägg om hur jag gjort.
 Strax innan tio förbereder jag mig för att se solförmörkelsen. Sitter på verandan och dricker kaffe trots att det är väldigt kyligt. Det tar lång tid innan det börjar synas, kanske var den lite över 10 när jag började se solen krympa i högerkanten. Jag hade solglasögon på mig och höll handen för ögonen och kisade mellan fingrarna och såg det tydligt.
 Strax innan elva är det enda som syns av solen, en liten skära i vänsterkanten. Sedan börjar månen glida uppåt och skäran som syns av solen är istället i nederkanten. Tyvärr blev det inget synligt när jag fotade med mobilen eller vanliga kameran. Men jag minns, och det räcker för mig.
 Strax efter 12 har jag tagit på mig udda sockor för att Rocka sockorna och "fira" world down syndrome day. #Olika är bra.
 Strax efter 13 dricker jag kaffe och lägger upp till ännu ett par av de perfekta yogasockorna.
 Strax efter 14 försöker jag fixa med min krånglande dator och stickar medans jag väntar.
 Strax efter 15 fotar jag dvd med extramaterial som var med i boxen med filmen Änglagård. På den finns Colin Nutleys dokumentärfilm "Där rosor aldrig dör" som handlar om byn som ligger alldeles i närheten där jag bor. Den filmen är grunden för filmerna om Änglagård. Jag fotade för att visa mina kusiner att det går att få tag i filmen fortfarande.
 Strax efter 16 ger jag mig av mot Jönköping för att klippa mig.
 Strax efter 17 är jag klar och på väg till min mamma.
 Strax efter 18 lämnar jag parkeringshuset, efter att ha shoppat lite innan färden mot Habo.
 Strax innan 19 pratar jag med mannen på Skype och tittar lite på mitt garnskåp som är i bakgrunden.
 Strax efter kl. 20 är jag på väg hem till huset på landet. Det lyser i slalombacken som faktiskt fortfarande är igång. Kanske är det sista helgen de har öppet nu.
Strax efter 21 har jag hällt upp lite ostbågar i en skål. Jag blev så sugen på det och trots att jag vet att jag inte mår bra av att äta en massa kolhydrater gjorde jag det ikväll.

4 kommentarer :

Paula i pörtet sa...

Så flitig du har varit med handarbeten. Här i Dalarna var det mulet och grått, jag såg ingenting av solförmörkelsen. Så kan det gå...ha en skön helg

Kattis sa...

Vad vore livet utan ostbågar? ;)

Kattis sa...

Vad vore livet utan ostbågar? ;)

Micke sa...

Här hade vi lite bättre väder för se solförmörkelsen.
Men vad är det som strular med datorn då? Sett nån bild på annat håll också..