onsdag 24 juni 2015

Nystart

Just nu är det ingen stickning eller sömnad som griper tag i mig ordentligt, så för att testa om det hjälper började jag att sy bikinibyxor och la upp till en ny stickning idag
 Mina gamla badkläder är både för stora och utslitna och eftersom jag tänkt sy både badkläder och underkläder och har material hemma klippte jag till ett par bikinibyxor till att börja med. Det går fort och ganska lätt att sy även om jag väntar med de sista sömmarna till i morgon så att jag inte syr fel.
Jag la också upp till en ny kofta, Naima. Trots att jag har flera koftor på gång och några med bara trådfäst kvar på. Jag har tittat på den ett tag och garnet fanns i samlingen, Jag räknade om lite för att få "raglansömmen" där jag vill ha den och nu hoppas jag att ork finns att sticka på den och göra klart lite annat.

Inga kommentarer :