fredag 8 januari 2016

Garner och årets första stickning

 Nu har jag fotat garnerna jag köpte i Göteborg och Kinna. Det orange längst uppe till vänster är silkeull som jag fick av äldsta dottern i julklapp. Det kommer nog att bli en kofta till mig framöver. Jag tänker mig något lätt och skirt, men först är det lite annat på gång.
Längst nere till höger är ett nystan Zauberball 100 som jag inte riktigt vet vad det ska bli. Kanske sockor eller en tunn kofta. Uppe till höger är några nystan M&K Eco babyull som jag har i fler färger sedan tidigare. Kanske blir just de här en lokikofta till Ella eller så blir de något annat. Däremot har jag redan startat en Lokikofta till 11-månaders barnbarnet Viggo av de blå, vita och grå garnerna nere till vänster.
Så här ser början ut och garnet är Filcolanas Peruvian Highland Wool.

2 kommentarer :

MiaCrocus sa...

Jag är väldigt sugen på att prova Peruvian Highland. Fina färger du har valt.

Iréne JB sa...

Så snygg färgkombo!