måndag 15 februari 2016

Garn-o-holic

 Jo, jag vet att jag har svårt att låta bli fina garner på utförsäljningar. Jag trodde att februari bara skulle visa minussiffror men så blev det inte. När jag skulle köpa knappar till en kofta idag sålde damen ut M&K babyull som jag redan har i några olika färger. Men nu blev det en ljust naturfärgad. Det är samma färg på de sju nytanen men det näst längst ner i högra raden var ett annat färgbad och lite ljusare. Helst hade jag velat ha alla i den färgen men det fanns förstås bara ett nystan, så jag köpte sex av det andra färgbadet plus det ensamma nystanet. Det kommer att bli bottenfärg på en kofta, kanske en Loki till Ella.
färgbadet jag helst hade velat ha alla nystanen i

 Förra veckan var jag inne i en kombinerad blomster- garn och hämtapaket-affär för att hämta ett paket. De sålde ut alla garner till 50% och då kunde jag inte låta bli två nystan blend bamboo att sticka disktrasor av...
 ...och jag kunde inte heller låta bli två nystan léttlopi att kombinera med garn jag redan har i samlingen.

Inga kommentarer :