onsdag 2 mars 2016

Återbruk

Tog tag i att rensa bland lakan och handdukar häromdagen. Eftersom vi flyttade till huset på landet där mina föräldrar bott, och de inte rensat ut alla sina saker och jag fyllde på med det jag hade har det varit väldigt fullt i alla skåp. Men nu har jag rensat ut lakan och handdukar som vi aldrig använder.
Nu är det luftigt på handdukshyllan
Jag har sparat lakan och duschhanddukar så att det räcker till 10 personer som sover över. Det kan låta mycket, men om en tänker på att vi har 8 barn, ett antal respektive och en hög barnbarn så räcker det ändå inte om alla skulle få för sig att sova över. Men vi har platser så att det kan sova över 10 personer här.
Av det som blev över hamnade en säck med lakan i vävateljén och kommer att bli trasmattor i framtiden. Resten kommer att hamna i någon secondhand-butik.
Snart ska jag läsa Marie Kondos bok om att rensa ut igen. Den fick verkligen fart på mig i somras och jag har en hel del att gå igenom på vinden.

Inga kommentarer :