tisdag 10 maj 2016

Flygbok

 Den här gången när jag flög hade jag missat att stoppa ner extra garn till flygstickningen och garnet tog slut redan på bussen till flygplatsen. Men jag hade med mig en ny bok att läsa och eftersom jag enbart läste hann jag läsa ut den på resan. Jag gillar verkligen Linda Olssons böcker. Jag gillar kombinationen kärlek och vemod som alla hennes böcker innehåller på olika sätt. Såg nu att det precis kommit ut en ny bok av henne, En syster i mitt hus heter den.
På morgonen innan jag gav mig av läste jag klart Elin Olofssons bok Då tänker jag på Sigrid. En sorglig vackert skriven bok om hur Hanna lämnar ett liv för att kunna hitta tillbaka. Jag ser fram mot att läsa Elins andra böcker. En har jag redan i bokhögen men hennes senaste, Gånglåt, får jag skaffa framöver.

Inga kommentarer :