fredag 20 maj 2016

Varannan vecka

I onsdags var det förvånande nog antikmarknad och till min stora glädje var även liberty-madamen där. Hon berättade att det skulle vara antikmarknad varannan vecka åtminstone till augusti, kanske september. Jättekul tycker jag även om jag kanske inte kommer att köpa något tyg varje gång... (host, host...)
 Här är en liten del av hennes tyger. Hon säljer antingen 0.5, 1 eller 2 meter.

Jag köpte en meter av det här tyget den här gången. Det kommer att bli en blus men inte förrän jag kommer hem till Arles igen. För nu är jag i Sverige igen. När inlägget publiceras landar jag snart i Linköping. Första gången för mig men det passade bra med Linköping den här gången eftersom jag ska umgås med de två äldsta döttrarna i helgen och en av dem bor i just Linköping.

Inga kommentarer :