torsdag 19 maj 2016

Vikten av att använda solskydd

I eftermiddag har vi varit på stranden och jag låg och tänkte på hur viktigt det är att smörja in sig med solskydd när du är i solen. Alltför ofta ser jag bilder på både FB och instagram med människor som bränt sig EN GÅNG TILL. Det vet ju alla att det är farligt att sola men jag tror att det trots allt är mindre farligt att vara i solen om du skyddar dig med solkräm.
Det finns otroligt många olika sorters solkräm och jag ger inga förslag till vad du ska använda, jag säger bara ANVÄND SOLSKYDD! Vi använder solskyddsfaktor 30 nu i början av säsongen och fram till juli, sen sjunker det nog till 20 och kanske 10 i slutet av säsongen, dvs september oktober. 
Vad använder du?? Läs lite mer om hur du skyddar dig här.

Lyssna till Baz Luhrmanns briljanta text om vikten av att använda solkräm!

2 kommentarer :

Lena sa...

Det är ju så svårt att minnas bara :/ jag kör 15, 30 eller 50 beroende på hur länge jag tänkte vara ute och om huden har hunnit bygga upp något skydd än.

Efwa - Medea sa...

Lena: Jo, det gäller att tänka till så att en inte glömmer att smörja in sig.