onsdag 29 juni 2016

En onsdag i bilder

Nu har jag hamnat i mitt svenska hem och är helt slut. Jag har nästan inte kunnat sova någonting och väckarklockan ringde 03.30 i morse. Det får helt enkelt bli en tidig kväll. Nu kan jag också länka till EFIT-sidan så att du kan se fler som fotar sin sommaronsdag.
 Den här gången gick det smidigt att lämna in incheckade väskan, gå igenom säkerhetskontrollen och passkontrollen. Så jag fick vänta i en timme innan det var dags att kliva på planet.
 06.40 hade vi kommit en bit på väg och den här gången flög jag med Brussels airlines via Bryssel.
 Eftersom jag inte var så sugen på frukost innan jag åkte köpte jag en kaffe och en wrap på planet för att inte bli för hungrig innan jag kom fram till Göteborg. Tyvärr är det alldeles för mycket bröd men jag blev hyfsat mätt ändå. Hade en lite babybel-ost som jag också åt.
I Bryssel hann jag med att gå på toaletten innan jag letade rätt på gaten mot Göteborg.
 Jag hamnade näst längst bak på planet men eftersom jag visste innan att jag skulle få vänta en timme i Göteborg gjorde det inget att jag fick vänta lite innan jag kunde kliva av.
 När jag stod och väntade på min incheckade väska på Landvetter såg jag massor med väskor som antagligen kommit mycket senare än sina ägare. Skönt ändå att de kör ut väskorna när de kommer fram, så att en inte behöver stanna kvar och vänta in dem.
 Vid halv ett är det dags att ställa sig vid busshållplatsen för att kunna ta bussen mot Jönköping.
 Jag lyssnar på ljudbok och stickar på mannens sockor under resan.
 Missar anslutande buss med ca 30 sekunder i Jkpg. Men det går en efter 20 minuter så det var ganska okej.
 Blev åksjuk på sista bussen men antagligen berodde det på att jag var så trött och kanske för att jag inte ätit ordentligt. Hjälper mamma att betala några räkningar som kommit sedan jag åkte.
 Vid kvart i fem är jag i affären och handlar lite åt mamma och fyller på till mig själv också.
 En stund senare har jag packat in mina saker i min bil som stått parkerad hos mamma och kör mot huset på landet. Är nyfiken på hur det gått med min robotgräsklippare. Två av mina barn har varit varsinn gång och kollat till henne och båda gångerna har hon stått still. Men när de fått in henne i laddaren igen så har hon kört. Hur länge vet jag inte men jag hoppas att vi får det att funka bättre längre fram.
Kommer hem och ser dessa härliga lysande blommor. Har för mig att Micke brukar säga att de heter brandlilja eller är det brandfackla??

11 kommentarer :

Micke sa...

Tog en stund denna resa.. känns ju inte så tokigt långt men tar ju många timmar.

Hur gick det med robotklipparen då?
(brandlilja ska den visst heta)

Unknown sa...

Hej hej du som reser så mycket, funkar det att sticka på planet? Vi ska till Thailand senare o då undrar jag om man får ha med sig stickor
Tack för en inspirerande blogg
😃kram från Annlo

Joakim sa...

Tittar förbi din resande dag. :) händelserikt.

Annika sa...

Oj trevligt att få vara med och resa utan att ens lyfta rumpan från stolen. Hoppas du får vila ut ordentligt i dag nu då.

Kattis sa...

Spännande att höra hur du får det att fungera med robotgräsklipparen på landet!

Sofia sa...

Det var en lång resdag... Vilken läcker färg på liljan!

Efwa - Medea sa...

Annlo: Det funkar jättebra att sticka när du flyger. Jag stickar alltid på rundsticka eller strumpstickor och har trästickor, typ knitpro. Jag skrev ett inlägg om att ta med stickor på flyget redan 2010 och det hittar du här. AnnaF har också skrivit om att flyga med stickor och hennes inlägg hittar du här.
Lycka till med din stickning på väg till Thailand!

susanne sa...

de var ingen dålig resdag hoppas du fick sova gott sen

Unknown sa...

Hej Efwa. Tack snälla för den informationen om stickning på flyget.
Ha det så bra :-D

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tinnan sa...

Kikar in i efterhand... Lång dag och lång resa. Hoppas du fick ordentlig mat till slut!