torsdag 5 juli 2018

Inspiration

När mannen var kvar i Sverige fixade vi en flytt av mitt syrum upp till andra våningen och jag har nu ett långt bord med mina tre symaskiner. Tidigare stod borden i vinkel men nu står de längs en vägg och jag har fått mycket mer utrymme. Jag har också ett klippbord som sitter fast på väggen och det gör verkligen skillnad att slippa hänga över ett vanligt bord eller, som jag gjorde förr, låg på golvet och klippte till. 
 För att "inviga" syrummet körde jag förbi Skroten i Kinna på väg hem efter att ha lämnat av mannen på flygplatsen. Jag hittade tygerna på bilden och nu är jag igång att sy en del sommarplagg till barnbarnen. Det översta randiga tyget köpte jag efter önskemål från ena dottern när hon ville att jag skulle sy ett par randiga leggings till lilla  T.
 Här provas byxorna och de blev alldeles lagom. Nu har jag även sytt ett par i en större storlek så att hon har ett par när hon växt lite till.
Baktill går ränderna på andra hållet och mönstret är från Ottobre 1-2018 och det är modell 3.

1 kommentar :

Heidi sa...

Nästan lite vardagslyx att ha ett syrum som är så välplanerat:)

Gulligt det var med ränderna på tvären:)