måndag 2 juli 2018

Sy trosor?

Väldigt många syr egna trosor och kan inte använda köpetrosor sedan de kommit igång med det. Men dit har jag verkligen inte nått än. Det där med att minsta tygrest räcker till trosor är ju inte heller sant. Men det handlar väl kanske mer om vad jag anser är en liten rest. 

 Hur som helst har jag sytt ett par trosor i en rest. Tyvärr har nog tyget inget elastan i sig så även om jag sydde in trosorna i sidan för att de redan från början var en för stor storlek, blev de superstora när jag använde dem. Dessutom blev resåren för lös. Nåja, allt går säkert att fixa genom att öva på att sy fler. Men jag vill ju ha nya trosor nu.
 Sista paret av en favoritmodell jag använt under många år har nu blivit ett mönster att testa. Jag klippte helt sonika upp trosorna i alla sömmarna och ritade av bitarna. När jag får ork att sy trosor igen eller har någon rest efter att jag sytt barnbarnskläder ska jag testa om jag får till den här modellen som de köpta.
Så här ser det ut just nu. Sönderklippta trosor och mönsterdelar att klippa ut efter.

Inga kommentarer :