tisdag 21 augusti 2018

Garnr - en ny bekantskap

När jag behövde mer chockrosa finullgarn sökte jag på nätet efter inköpsställe och hittade affären Garnr. Jag har följt dem ett tag på instagram men har aldrig tidigare handlat där. Men nu blev det alltså av. Jag är supernöjd med kontakten med dem och med den snabba leveransen. 
 Eftersom de hade ett fast pris på frakten la jag till några extra nystan av Rauma finull för att kunna sticka fler vantar och dessutom köpte jag färgkartan för att ha tillgång till färgerna om jag vill beställa mer en annan gång. Men nu till det allra bästa med butiken.
 Det finns två extra finesser när du är inne och tittar på ett garn. Dels kan du flytta om färgerna så att du kan placera de färgerna du tänkt sticka med bredvid varandra och se hur de passar ihop. Men det allra bästa är att du kan göra bilden svartvit så att du kan se om färgerna har tillräcklig kontrast så att mönstret syns om du stickar med dem. Det är så himla bra att jag blir alldeles lyrisk när jag tänker på det. 
Här är mina mormorsvantar som jag stickat av restgarn som "förstås" inte räckte utan att jag fick köpa ett nystan till. Och till följd kommer att få "nytt" restgarn. Om jag inte direkt stickar några småvantar förstås. Det kan ju vara en idé. Mitt mönster Småbarnsvantar (ravelrylänk) passar bra till Rauma finull.

Inga kommentarer :