onsdag 22 augusti 2018

Mobilhaveri

I fredags när det var EFIT-dag skrev jag om att jag hade problem, stora problem, med min mobiltelefon och efter nån dag la den av helt. Som väl var hade jag en gammal telefon i reserv så att jag åtminstone kunde ringa tills jag skaffat en ny. 
Nu har jag investerat i en ny telefon, en Huawei Mate 10 Lite Gold, och den här gången köpte jag en försäkring mot diverse dumheter. Som att jag tex när min förra telefon var fem dagar tappade jag den och kraschade skärmen. Eftersom jag inte hade köpt försäkring då lagade jag den hos en kollega till en vän och det blev bra. MEN nu när skärmen pajade kanske anledningen var just den att det inte var en auktoriserad verkstad som fixade den och jag kan inte hävda garantin. Det är lätt att vara efterklok men ibland blir det helt enkelt fel.
Jag hoppas att jag ska kunna hålla i den här och att den håller länge.

Inga kommentarer :