lördag 4 augusti 2018

WIP-samlingen...

...bara växer och ibland funderar jag på om jag helt enkelt noggrant ska gå igenom mina pågående projekt och repa upp dem som jag inte älskar. I sann Mari Kondo-anda. Men så blir det nog inte förrän i höst i så fall. Ett projekt som fått komma upp ur gömmorna är en tröja till ett av mina "stora" barnbarn. Hon har fyllt tre nyss och tröjan är i stl. fyra år, alltså är det dags att slutföra den.
Jag har anmält den här tröjan till UFO-bloggen i augusti och eftersom jag vet att jag ska vara barnvakt i familjen i slutet av augusti ska jag skynda på så att jag kan lämna över den då.
Jag stickar själva tröjan efter mitt eget mönster som jag konstigt nog aldrig har publicerat. Det kanske får bli ett projekt för hösten att faktiskt skriva klart och räkna ut allt så att det blir ett mönster. Diagrammet har jag ritat av från ett gammalt, handritat som var i en bilaga till Vi föräldrar i början av 80-talet. Väldigt dåligt och suddigt ritat var det men när jag ritat om det i mitt "diagram-program" blev det riktigt bra.

Inga kommentarer :