lördag 29 september 2018

Långkok

...inte kok men min stora filt har jag stickat på ända sedan i början av januari. I nio månader har jag alltså stickat och stickat när jag tittat på tv och nu är den nästan klar. I morgon har jag bestämt att jag ska maska av de 174 maskorna och sedan får jag kanske lägga upp till en ny filt. Men det bestämmer jag senare.
Det kommer att bli så varmt och skönt att kunna ha filten över benen i soffan i vinter. Och en extra bonus är att jag stickat helt ur garnlagret och det är ett stort antal gram och meter som försvunnit. Så otroligt skönt. I morgon väger jag och räknar ut garnåtgången och förhoppningsvis blir det en bild som kan visa hur stor den verkligen är.

1 kommentar :

Heidi sa...

Jag ser på bilden att du redan låtit filten börja värma dig över benen:)

Snyggt med färgvariationerna i filten:)