måndag 19 november 2018

En dag på resa

Idag är det EFIT-dag och jag är på resa. Fler som också fotar hittar du på www.ettfotoitimmen.se.

06.45 dricker jag morgonkaffet och målar naglarnas sista lager.

07.45 är det dags att påbörja resan till flygplatsen. Jag åker oftast extremt tidigt (04.00) i vanliga fall. Så det känns ovant att det är ljust när vi åker iväg.

08.45
Framme på flygplatsen. Som väl var blockerades inte vägarna av "gula västar" som det varit hela helgen. Bara lite protester mot höjd bensinskatt i en rondell i Arles.
"Frukost" medan jag väntar på mitt plan.
Hamnade på en plats vid nödutgången så jag kunde inte fota under resan. Men strax efter 12 landar vi i Paris.
Vid 13-tiden äter jag lunch på flygplatsen.
Vid 14-tiden väntar jag vid gaten. Snart dags att boarda.
16.15 sitter jag på flyget mellan Paris och Arlanda. Jag läser o dricker kaffe.

Jag har läst ut den fantastiska boken" Bygg ditt drömföretag" och nu är jag peppad på att skifta fokus lite. Mer om det en annan gång.
På väg med bussen mot Cityterminalen.
Har sånt flyt att tunnelbanan kommer direkt när jag kommer ner på perrongen och på Slussen kommer bussen mot Nacka direkt. Verkligen tur!
Äntligen framme vid målet. Älskade barnbarn som jag ska vara med några dagar.

Nu blir det inte fler bilder för min del. Ses om ett tag igen!


posted from Bloggeroid

10 kommentarer :

Hanna sa...

Åååh, jag önskar dig en trevlig resa! :)

www.jette.se sa...

Spännande! Vart ska duuu? :)

Anni sa...

När jag ser din 7.45-bild fattar jag inte vad du ska hit i mörkret att göra ... Och nu när det blir kallt dessutom!
Hoppas mobilbloggandet går bättre för dig än det brukar göra för mig!

Efwa sa...

Jag flyger till Sverige. Har precis landat på Arlanda och ska hem till två av mina barnbarn

Hanna sa...

Oj Oj, mycket flygande och väntande! Hoppas du snart är framme! :)

Lillian "sognafaret" sa...

God tur!

Anna sa...

Så härligt med resa! Fast med flyg vet jag inte! Är nog en Stig Helmer där. Ska själv ut och resa i morgon och träffa mina syster, syskonbarn och syskonbarn barn. Fast min resa består av buss och tåg.

Anni sa...

Önskar dig ett härligt barnbarnsmys <3

www.jette.se sa...

så kul att följa med på en resa. Lite roligare bilder än när man bara är på kontoret :-)

Hanna sa...

Åååh vad härligt! Mys nu ordentligt med barnbarnet! :D